google adwords marketing specialist
 

 

 

Bel direct

070-336 11 15
06-188 79 456
Nieuwsbrief

Wilt u regelmatig op de hoogte gehouden worden van de laatste ontwikkelingen op het gebied van Google webmarketing? Vul dan hier uw e-mail adres in voor de gratis DP Nieuwsbrief.
 

Veel gestelde vragen


1. Waarin onderscheidt Digital Promotion zich van andere marketingbureaus?

Wij leveren een unieke service. Wij doen veel meer dan simpelweg een advertentie plaatsen. Uw advertentie wordt na plaatsing door ons continue gemonitored en geupdate v.w.b. de zoekwoorden en/of de advertentietekst. Wij zijn vertegenwoordigd in ongeveer 160 verschillende branches. Wij weten precies welke zoektermen succesvol zijn. De Google campagnes die wij opstarten zijn vanaf dag 1 vaak al behoorlijk geoptimaliseerd. Wij houden uw campagnes scherp in de gaten en leveren een persoonlijke service.

De belangrijkste begripsomschrijvingen omtrend Google adverteren vindt u door hier te klikken: begripsomschrijvingen

2. Waarom adverteren op Google en niet op andere zoekmachines?

Google is momenteel goed voor circa 91% van alle zoekopdrachten in Nederland en is daarmee de grootste! Dat is wat adverteren op Google zo interessant voor u maakt. Het systeem is gebaseerd op het feit dat voor de ranking niet alleen uw bieding per klik telt, zoals bij alle andere zoekmachines, maar ook de populariteit van uw advertentie. Door u een goede advertentietekst mee te geven behaalt u significante voordelen t.o.v. de concurrentie. Adverteren op Google is vaak vele malen effectiever dan adverteren in andere media als kranten, tijdschriften, internetbedrijfsgidsen, 06 nummers of vakbladen. Klanten zijn zeer gericht naar Uw product op zoek i.p.v. u op zoek naar de klant.

3. Kan ik zelf ook adverteren op Google?

Dat kan! Indien u de campagne echter door ons laat doen profiteert U van de kennis die wij reeds opgedaan hebben en de technische tools die wij inzetten. De kans is groot dat de door U zelf opgezette campagne van mindere kwaliteit is die U bovendien zeer veel tijd gaat kosten. De kans dat u voor bepaalde posities per klik meer betaalt dan via Digital Promotion is tevens zeer groot. U dient verder rekening te houden met de uitgebreide redactionele eisen van Google. U moet verder de tamelijk gecompliceerde werking van het Adwords systeem leren doorgronden en er geldt een CTR eis van 0,5% voor sommige posities. Voldoet uw advertentie niet dan wordt deze vertraagd of stopgezet. Soms al op de eerste dag! De reden hiervoor is dat Google graag relevante advertenties ziet. Het gevolg is dat u uw zoekwoorden regelmatig moet heroverwegen. Dit kost veel tijd. Een ander nadeel is dat, indien u meent genoeg te hebben aan een beperkt aantal woorden, u voor deze woorden gemiddeld meer moet betalen. De concurrentie is namelijk voor populaire woorden als 'auto' hoog, waardoor u meer moet bieden om hoog op de ranglijst te staan. Reeds vele bestaande Google adverteerders hebben de overstap naar Digital Promotion gemaakt. Voor ons is het opzetten van campagnes een routinieuze dagtaak die wij efficienter uitvoeren dan u zelf zou kunnen. Daar zit onze meerwaarde in.

4. Wat is het verschil tussen jullie abonnementen?

Het verschil is slechts van budgettaire aard. Het serviceniveau is voor alle abonnementen hetzelfde. Indien u meer klikken afneemt is het voordeliger om voor een duurder abonnement te kiezen omdat u de klikken dan goedkoper afneemt. Informeer bij ons wat voor u het optimale abonnement is. Indien u meer dan 1200 klikken per maand afneemt is de platinum variant voor u altijd het meest gunstig.

5. Wat kost het?

U bepaalt zelf uw budget. U bepaalt wat u per bezoeker wilt betalen en hoeveel bezoekers u per maand wilt toelaten. De kosten zijn vanzelfsprekend geheel afhankelijk van de populariteit van uw produkt en wat U maximaal wenst te besteden. Kortom U bepaalt geheel zelf wat het maximaal mag kosten.

6. Hoe kan ik controleren of het aantal kliks klopt?

Verreweg de meeste webproviders stellen u webstatistics ter beschikking. U kunt hiermee zelf zien waar bezoekers vandaan komen en wie zij zijn (tot op zekere hoogte). Ook ziet u de IP adressen van klanten die op uw site geweest zijn en op welke pagina's ze geweest zijn. Daarnaast kunnen wij Google u gratis iedere week, ieder maand of adhoc een rapportage laten sturen. Een deel van de klanten zal daarnaast rechtstreeks de URL intoetsen van uw site i.p.v. op een advertentie klikken. Deze bezoekers krijgt u er dus gratis bij! Een ander deel echter zal uw site wellicht meer dan 1 keer bezoeken. Doen ze dat via de advertentie dan betaalt u nog een keer voor die klant, helaas. Een terugkerende bezoeker is echter wel een serieus ge´nteresseerde bezoeker!
TIP: Download de gratis webstatistieken van www.Belstat.nl of www.Onestat.com. Deze vinden wij zeer duidelijk en uitgebreid!

7. Hoe wordt voorkomen dat gebruikers herhaaldelijk op mijn advertentie klikken?

..."Google houdt nauwkeurig de klikken op Google AdWords-advertenties in de gaten om te zorgen dat het programma niet wordt misbruikt. Dit betekent dat alle klikken nauwkeurig worden geanalyseerd. Aan de hand van de analyse kan worden bepaald of er een frauduleus patroon is waarmee het aantal klikken op een advertentie kunstmatig wordt opgedreven. De eigen technologie van Google maakt automatisch onderscheid tussen klikken die worden gegenereerd door normale gebruikers en klikken die worden gegenereerd door klik-spammers en geautomatiseerde robots. Zodoende zijn wij (red:Google) in staat te filteren op ongewenste klikken en zorgen dat deze niet in uw rapporten verschijnen of in rekening worden gebracht."... (bron Google: https://adwords.google.com/select/faq/guidelines.html#3)

8. Plaatsen jullie ook advertenties voor de concurrentie?

In principe liever niet voor directe concurrenten in dezelfde regio. Als we dat doen moeten we tegen onszelf gaan opbieden en wordt het steeds moeilijker u een hoge notering te garanderen. Dit is nadelig voor ons. Wij werven liever een extra klant in een andere sector en/of regio. Bij uitzondering nemen wij enkele concurrenten op. Aan de andere kant is het misschien beter dat een klant kiest tussen u en een ander bedrijf dan tussen u en de Gouden Gids. In het laatste geval kan hij kiezen tussen u en vele andere aanbieders.

9. Wat is de beste positie van een Google Adword?

De "beste" positie is niet per definitie de eerste plaats op de eerste pagina. Dit wordt vaak gedacht door de meeste van onze nieuwe klanten. Waarom niet? Daar zijn een aantal redenen voor. De eerste positie is het duurst en kan bovendien ook de aandacht van minder serieuze klanten trekken. Serieus ge´nteresseerde zoekers doen wat meer moeite en bekijken alle adwords. De eerste Adwords positie verdwijnt bovendien als eerste uit beeld als een zoeker naar beneden "scrolled". De Adword posities 3 tot en met 5 blijven langer in beeld! Gebleken is verder dat het wel uitmaakt of of u op de eerste of de tweede pagina staat.

Wij bieden U een service aan die voor veel van onze klanten zeer rendabel is gebleken. Wij hebben al abonnementen met een zeer korte looptijd van 3 maanden met de mogelijkheid de vertoning (en daarmee de kosten) voortijdig te beeindigen. Uw risico is dus zeer laag! Indien u het nog niet van ons ontvangen heeft. Vraag ons om een rekenvoorbeeld.

© Digital Promotion Affiliates